Vilkor
Sigges fisk följer svensk lag för leverans- och garantivilkor.
-
Leveransvillkor & Returrätt – Sigges Fisk AB
🚚 Leveransvillkor – Sigges Fisk AB
§1 Leverans och fryskedja
Vi levererar våra frysta produkter i obruten kylkedja. Leveranserna sker med
våra egna frysbilar, vilket garanterar att produkterna håller optimal kvalitet
vid leverans.§2 Fri hemleverans vid beställningar över
900 kr
För beställningar över 900 kr erbjuder vi fri hemleverans. Detta gäller vid köp
från våra frysbilar.§3 Leveranstider
Leverans sker enligt vårt fasta rutt-schema i bostadsområden, likt
“glassbilskonceptet”. Du informeras i förväg via SMS, sociala medier eller
e-post.§4 Leveransdagar
Vi levererar måndag–söndag för att alltid kunna erbjuda flexibel och smidig
service. Leveransen sker alltid till den adress du anger.§5 Hantering av frysta varor
Alla varor levereras i obruten fryskedja, vilket säkerställer att kvalitet och
färskhet hålls hela vägen fram till dig.§6 Force majeure
Vid omständigheter utanför vår kontroll, som t.ex. väder, trafik eller strejk,
förbehåller vi oss rätten till sena eller ombokade leveranser. Vid sådana
händelser kontaktar vi dig snarast.🔄 Returrätt & Reklamationspolicy – Sigges Fisk
AB§1 Smakgaranti
Vi har en månads smakgaranti på våra produkter. Om du inte är 100 % nöjd,
kontakta oss så återbetalar vi eller ersätter varan.§2 Ångerrätt enligt Distansavtalslagen
Du har 14 dagars öppet köp enligt Distansavtalslagen. Detta gäller dock inte
för livsmedel som inte kan returneras av hygien- och kvalitetskäl.§3 Reklamation
- Skicka in reklamation senast 30 dagar från försäljningsdatum tillsammans med
kvitto.
- Reklamation ska göras via info@siggesfisk.se och kan vara grund för
ersättning eller återbetalning.
- Vi hanterar reklamationer enligt gällande konsumentskydd.§4 Leverans inom Sverige
Vi levererar våra produkter med egna frysbilar över hela Sverige.